Co, gdzie, kiedy ...

Działy

Nasze strony

 


Kochani Uczestnicy, Drodzy Rodzice,
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Pałac Młodzieży wraca do pracy w trybie stacjonarnym,
z zachowaniem reżimu sanitarnego. Z tego względu uprzejmie prosimy o informację,
czy jesteście zainteresowani powrotem Waszych Dzieci / Waszym na zajęcia stałe do Pałacu Młodzieży od 1 czerwca.

W tym celu prosimy o pobranie druku
deklaracji udziału w zajęciach stałych
i odesłanie wypełnionego scanu na adres e-mail: info@palac.bydgoszcz.pl do środy, 27 maja br.

W przypadku braku scanera, prosimy o odesłanie wypełnionego druku bez podpisu.
Druk można także złożyć przy wejściu do Pałacu Młodzieży do specjalnej skrzynki.

Uruchomienie działalności w trybie stacjonarnym nie dotyczy zajęć odbywających się na pływalni.

Dziękujemy

 

 

UWAGA NOWOŚĆ!
Zapraszamy do udziału w konkursach w przestrzeni wirtualnej,
zasady udziału w nich znajdziecie w zakładce
regulaminy konkursów.

 

 

Szanowni Państwo – Drodzy Rodzice, Kochani Uczestnicy,

Zgodnie z aktualnymi rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej na czas pandemii, Pałac Młodzieży od 25 marca br. realizuje dla uczestników zajęć stałych zdalną pomoc w rozwijaniu pasji i zainteresowań. Szczegóły dotyczące kontaktów poszczególnych nauczycieli z uczestnikami, formy prowadzenia zajęć na odległość, sposoby przekazywania materiałów dla uczestników i monitorowania ich postępów oraz formy i terminy konsultacji indywidualnych przedstawione są w załączniku: nauczanie zdalne.

 

;

 

#Zdolni znad Brdy

Setna rocznica powrotu Bydgoszczy do macierzy
– część pierwsza: Bydgoszcz oczami poetów
Dla zainteresowanych literaturą polską związaną z Bydgoszczą przygotowaliśmy ciekawe materiały online dla uczniów zdolnych pn. „Bydgoszcz w oczach poetów”. Prezentacja przygotowana została przez dr hab. Beata Morzyńska-Wrzosek prof. UKW z Wydziału Literaturoznawstwa, w ramach wspierania uczniów zdolnych.
Załączone materiały wykorzystano podczas realizacji konferencji naukowej z cyklu „Forum Olimpijczyków - Laboratorium Zdolności”, która odbyła się 21 stycznia 2020 r. o godz. 11:00 w sali widowiskowej bydgoskiego Pałacu Młodzieży.
Tematyka ówczesnego wydarzenia obejmowała nauki humanistyczne: język polski, literaturę polską i historię. Natomiast, z okazji setnej rocznicy powrotu Bydgoszczy do macierzy motywem przewodnim konferencji była: Bydgoszcz według poetów, literatów, historyków.
Załączone materiały mają na celu zachęcenie młodzieży do poszerzania wiedzy z zakresu regionalnej literatury polskiej ale także do wzrostu wiedzy dotyczącej charakterystyki poetyckich obrazów.
Z materiału dowiecie się m.in., że większość poetów skupia się przede wszystkim na opisie centrum naszego miasta: Stary Rynek, kościoły, Wenecja, Wyspa Młyńska, spichlerze, rzeka Brda. Wiersze traktują również o przyrodzie w Bydgoszczy, np. Ogród Botaniczny, parki, pojedyncze drzewa.
Poznacie twórczość poetycką bydgoskich poetów:
- Leszka Łęgowskiego, traktującą o przestrzeni sakralnej Bydgoszczy,

- Wincentego K. Sławińskiego, opisującego architekturę miasta,
- Krzysztofa Lutowkiego – który w swych wierszach tworzy niepowtarzalny przestrzenno-duchowy klimat.
Zapraszamy Was do zapoznania się z tymi ciekawymi materiałami.

  • Bydgoszcz w oczach poetów
    Prezentacja chroniona prawem autorskim [Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych].

Setna rocznica powrotu Bydgoszczy do macierzy
– część druga: Bydgoszczy długa droga do niepodległości

Dla zainteresowanych historią związaną z Bydgoszczą przygotowaliśmy ciekawe materiały online dla uczniów zdolnych pn. Bydgoszczy długa droga do niepodległości. Prezentacja przygotowana została przez dr Katarzynę Grysińską-Jarmułę z Wydziału Historycznego UKW, w ramach wspierania uczniów zdolnych. Załączone materiały wykorzystano podczas realizacji konferencji naukowej z cyklu „Forum Olimpijczyków - Laboratorium Zdolności”, która odbyła się 21 stycznia 2020 r. w sali widowiskowej bydgoskiego Pałacu Młodzieży. Tematyka ówczesnego wydarzenia obejmowała nauki humanistyczne: język polski, literaturę polską i historię. Natomiast, z okazji setnej rocznicy powrotu Bydgoszczy do macierzy motywem przewodnim konferencji była: Bydgoszcz według poetów, literatów, historyków.
Załączone materiały mają na celu zachęcenie młodzieży do poszerzania wiedzy z zakresu regionalnej historii ale także do wzrostu wiedzy dotyczącej szczegółów powrotu Bydgoszczy do macierzy.
Z materiału dowiecie się m.in. o.

- historii Bydgoszczy na przełomie XIX i XX wieku,
- historii miasta w czasie I Wojny Światowej,
- powitaniu Polskiej Rady Ludowej na miasto Bydgoszcz i okolice,
- sytuacji naszego miasta w dobie Powstania Wielkopolskiego,
- szczegółach powrotu Bydgoszczy do macierzy.
Zapraszamy Was do zapoznania się z tymi ciekawymi materiałami.


do gorydo gorydo gorydo gory

Konkurs czytelniczy dla dzieci z klas I-III SP

DOMOWA SCEN(K)A 2020
Moja ulubiona baśń lub bajka - Maluchy czytają dzieła mistrzów dziecięcej literatury.

Drogie Dzieci!
W nietypowych okolicznościach witamy najmłodszych czytelników baśni, bajek i sympatyków teatru. Nie chodzicie jeszcze do szkoły i macie sporo wolnych chwil, które warto pożytecznie i ciekawie spędzić. Dlatego proponujemy konkurs, który zachęci Was do przypomnienia sobie ulubionej baśni lub bajki, wybrania najpiękniejszego – Waszym zdaniem – fragmentu i opracowania jego pięknej prezentacji, czyli przeczytania. Możecie wybrać dowolny utwór – warunkiem jest to, by czas prezentacji wybranego tekstu nie przekroczył trzech minut.
Najpierw poćwiczcie wykonanie podczas prób, możecie również podpatrzyć interpretacje aktorskie, które dorośli mogą znaleźć na płytach lub w Internecie. Pamiętajcie, że należy czytać płynnie, z dobrą dykcją, zwracając uwagę na interpunkcję i intonację – czyli w taki sposób przedstawić treść, by wyrazić najlepiej to, o czym mówi wybrany przez Was fragment utworu. Interpretacja, czyli Wasz sposób przedstawienia tekstu, ma sprawić, że słuchacz przeniesie się w świat Waszej ukochanej baśni, przeżyje wiele wzruszeń i lepiej ją zrozumie.
Kiedy już będziecie bardzo dobrze przygotowani i zadowoleni z efektu pracy, czas na premierowy występ przed najwspanialszą publicznością, czyli domownikami. Brawa rodziców i rodzeństwa upewnią Was, że bardzo dobrze wykonaliście pracę. Wówczas poproście rodziców, żeby nagrali wasz występ, a następnie przesłali film i kartę zgłoszenia do Pałacu Młodzieży na adres mailowy: k_dorosz@wp.pl. Termin przesyłania zgłoszeń został przedłużony do 28 maja 2020, kontakt telefoniczny: 607 611 243.
Wasze prezentacje oceni jury. Wyniki zostaną ogłoszone na stronie Pałacu Młodzieży i na profilu placówki na Facebooku do 10 czerwca. Występy laureatów będą zamieszczone na Facebooku Pałacu Młodzieży. Laureaci otrzymają również nagrody, które będą do odebrania w późniejszym terminie.
Zapraszamy do udziału w konkursie. Warto przenieść się w „zaczarowany bajek świat”. Taki lepszy świat, zamieszkiwany przez dzielnych i mądrych bohaterów, mających wielką moc; świat przyjaźni, w którym – co najważniejsze - dobro zawsze wygrywa.

karta zgłoszenia


Poleca Krzysztofa Jagła
Quizy dla osób, które korzystają  z KAHOOT, lub planują rozpocząć:

Cześć
Jak poszło Wam rodzinne odgadywanie znanych światowych budowli? Z pewnością bardzo dobrze! Przed Wami kolejne słynne budowle, tym razem z naszego pięknego kraju. Powodzenia

zagadki - słynne budowle Polski

Czekają dla Was kolejne zagadki. Tym razem dla całych rodzin – dla dzieci, młodzieży i dorosłych!!!
Kto zna najsłynniejsze budowle świata?
Sprawdźcie, czy rozpoznacie te, ze zdjęć.
Kolejny slajd odsłonicie poprzez wciśnięcie „enter”.
Udanej zabawy!

Tym razem proponuję zagadki multimedialne – Jak rozpoznać, że już wiosna? Otwórzcie poniższy pokaz i spróbujcie odgadnąć, co jest za odsłaniającymi się elementami. Aby zrobić kolejną odsłonę wciśnijcie „enter”, sami decydujecie ile czasu chcecie poświęcić na odgadywanie schowanego zdjęcia. Powodzenia i udanej zabawy.

Poleca Luiza Kubowicz-Dorosz

Poleca Małgorzata Maćkowiak

Propozycja dla starszych uczestników - poleca Krystyna Bujak

Poleca Monika Grzybowska

Poleca Dorota Tomaszewska
Pani Patrycja Cywińska-Gacka zainspirowała naszą rodzinę do wspólnego muzykowania. Obejrzeliśmy film, który znajduje się poniżej i postanowiliśmy nauczyć się razem nowego kanonu. Ubraliśmy także egzotyczne stroje i biżuterię, a do grania wykorzystaliśmy afrykańskie instrumenty i wspaniała zabawa gotowa!

A jeśli ktoś z Was chciałby nauczyć się tego kanonu krok po kroku - zachęcam do obejrzenia filmu pani Patrycji - wystarczy kliknąć w
"kanony" i włączyć kanon 2.

Poleca Patrycja Cywińska-Gacka

Z cyklu "Gacki przedstawiają" nagraliśmy wiersze o ptakach Wandy Chotomskiej. Czytają - Ignacy, Kacper Gacka i Patrycja Cywińska-Gacka. Muzyka - Michał Gacka

Zapraszamy do wspólnego śpiewania piosenek pochodzacych z gorącej Afryki. Nauczmy się melodii, a potem zaprośmy rodziców i zaśpiewajmy w formie kanonu. Do dzieła!

Zapraszamy do wspólnej zabawy najmłodsze dzieci.

Przygotowaliśmy dla Was bardzo popularną ostatnio piosenkę włoską pt. Bella ciao. Tekst do utworu znajdziecie w linku poniżej. Do dzieła!
Bella ciao - tekst włoski
Bella ciao - Gacki śpiewają :)))

Zapraszamy Was do gorącej Afryki, z której pochodzą przygotowane dzisiaj piosenki. Zimbole - afrykańska pieśń tradycyjna, pochodzi najprawdopodobniej z południowej części Afryki i oznacza POKÓJ i jest bardzo energetyczna i optymistyczna. Simama Kaa - piosenka pochodzi z Tanzanii gdzie ludzie posługują się językiem suahili. Simama kaa oznacza - usiądź, ruka ruka - wstań, kimbia kimbia - biegnij. Zachęcam was do samodzielnego przygotowania instrumentów perkusyjnych. Ja znalazłam w kuchennej szafce słoiczki, które napełniłam kaszą, ale Wy możecie użyć np. pustych plastikowych butelek po wodzie lub opakowań po jogurcie i napełnić je drobnym makaronem lub ryżem. Inwencja i pomysły należą do Was. Zachęcam Was także do wykorzystania własnego ciała jako instrumentu perkusyjnego, wszystkie wskazówki znajdziecie na filmie. Bawcie się dobrze!!!

Poleca Dominik Wierski

 



do gorydo gorydo gorydo gory

#Grupa Pierwszej Pomocy

#karate

KONKURS  WIEDZY O KARATE
Uczestnicy : trenujący pod kierunkiem sensei Sławomira Posłusznego
Przebieg konkursu:
Na facebooku oyamakaratebydgoszcz będą się ukazywały pytania, na które trzeba poprawnie odpowiedzieć w komentarzu. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza odpowie poprawnie, za co otrzyma 3 punkty. Druga osoba otrzyma 2 punkty, trzecia 1 punkt. (liczą się tylko poprawne odpowiedzi!). Pytań będzie 20.
Czas trwania konkursu: 13 – 20 maja.
Wraz z ukazaniem się nowego pytania – poprzednie będzie usuwane.
Rozstrzygnięcie: Wygrywa ta osoba, która zbierze najwięcej punktów. 
Za pierwsze trzy miejsca otrzymacie nagrody rzeczowe, które pomogą Wam zadbać o swoja kondycję.
Pytania będą zamieszczał w ciągu dnia. Śpijcie spokojnie.
Życzę powodzenia i… odrobiny szczęścia, które czasem decyduje o wygranej walce.
OSU! Wasz sensei

Moi drodzy sempai!
,,Turniej  Sprawnościowy” zakończony. I w zasadzie mógłbym podzielić Was na kategorie, przyznać miejsca, medale i… Sorry! Nie zrobię tego. Dlaczego? Z szacunku dla wszystkich biorących w nim udział, których podzieliła duża rozpiętość wieku, zaawansowania, doświadczenia czy w końcu predyspozycji fizycznych i tych psychicznych, które ,,pozwoliły” Wam wystartować. Przymusowa przerwa w treningach w DOJO nie powinna zniechęcać do treningu. Wręcz odwrotnie! To teraz, jak nigdy możemy popracować nad naszymi ograniczeniami, poprawić technikę, gibkość, siłę itd.
,,KARATE – DO” – brzmi dumnie. ,,DO” to przecież nic innego jak ,,DROGA”, którą podążamy od pierwszego treningu. Ważne żeby być w ,,DRODZE”. Przejawem tego może być choćby udział w takim turnieju jak ten. Dziękuję uczestnikom. Wszyscy otrzymacie pamiątkę, która będzie dla Was sympatycznym drogowskazem na dalszą ,,DROGĘ’’.
Zamieszczę niebawem wybrane filmiki, które doskonale obrazują początek i kolejne etapy postępów. Ten smutny czas minie, spotkamy się w DOJO i… znowu ktoś nie będzie potrafił zawiązać pasa, podwinąć paluchów do mae – geri… Na szczęście część z WAS będzie miało – mam nadzieją – dobre wspomnienia. Ja z pewnością tak! Osu! Wasz  sensei.
PS. Tradycyjnie otrzymacie info na swoją pocztę z moja opinią o ćwiczeniach. 
W przygotowaniu: refleks to bardzo ważna cecha w sportach walki. Wiedza na temat tego co robicie też. Niebawem konkurs dla wszystkich ( nawet tych, którzy nie potrafią ,,pompek” i ,,kin geri”. Wasz sensei.

 

   

 

TURNIEJ "WALKI Z CIENIEM" – ROZSTRZYGNIĘTY
Podaję wyniki w poszczególnych kategoriach:
Zielone i pomarańczowe pasy:
1 m. Julia Duszyńska
2 m. Bianka Chmura
3 m. Michał Tafliński
Niebieskie i żółte pasy:
1 m. Antoni Kostkowski
2 m. Emila Sarecka
2 m. Julia Gondek
Białe paski:
1 m. Zosia Kostkowska - Zosiu! Bardzo ładne kopnięcia (powrót stopy po mawashi) i łączenie z technikami ręcznymi. Fajna praca nóg w pozycji walki. Dobra garda! udana walka! Zasłużone 14 punktów i pierwsze miejsce. Gratuluję! Osu! Sensei  
2 m. Kasia Kostkowska
2 m. Joachim Rybacki
Krótkie podsumowanie: dobre przygotowanie techniczne, szybkość, łączenie technik. Trochę miejscami za dużo było ,,KATA” w niektórych walkach. Bardzo wyrównane walki Antoniego i Emilii. Musicie bardziej uruchomić wyobraźnię aby wykorzystać w pełni swoje umiejętności. Brakowało ogólnie zasłon chroniących głowę i kombinacji z tym związanych. Fajne zejścia z linii ataku i kontry. Oczywiście oceny były adekwatne do posiadanych stopni. Ogólny wynik dobry! Otrzymacie niebawem moje skromne uwagi indywidualnie na swoje e-maile. Trofea będą do odebrania w ,,DOJO” – jak tylko to będzie możliwe. GRATULUJE WSZYSTKIM UDZIAŁU! FINALISTOM MIEJSC NA PODIUM I MEDALI! OSU! Wasz sensei

Moi drodzy uczniowie i uczennice! Konkurs ,,FOTO-KIHON” rozstrzygnięty!
Kategoria niebieskie pasy
1 m. Laura Okulicz
2 m. Patryk Malicki
3 m. Julia Gondek
Kategoria od żółtego pasa w górę
1 m. Julia Duszyńska
2 m. Emilia Sarecka
3 m. Olek Kowalski
Pokazaliście dobra technikę, choć zawsze jest ,,coś’ do poprawienia. Otrzymacie niebawem indywidualnie e-maila z moimi uwagami – nie będzie ich dużo. Wszyscy finaliści otrzymają ( na treningu ) pamiątkowe medale w kolorze stosownym do zajętego miejsca. Gratuluję wszystkim uczestnikom! OSU! Wasz sensei
A oto kilka zdjęć: Laura, Emilia, Olek, Julka

Do obejrzenia materiałów na temat karate zaprasza sensei Sławomir Posłuszny.

#siatkówka

Ćwiczenia poleca trener Filip Wypych

Dzisiaj prezentujemy Wam "owoc" współpracy trenera koszykówki Piotra Czarneckiego i trenera siatkówki Jacka Janowskiego, w wyniku której powstał ten oto, "mieszany" quiz z zakresu wiedzy o podstawowych przepisach gry w koszykówkę i siatkówkę. Życzymy fajnej zabawy.

Quizy i zadania od trenera Jacka Janowskiego

W siatkówce wielką rolę odgrywa element konstruktywnego myślenia. Więc dziś dla odmiany zapraszam do rozwiązania quizu matematyczno-przyrodniczego. Jedyne co ma on wspólnego z siatkówką to to, że w matematyce również bardzo ważne jest myślenie. 

W ramach kwarantannowej powtórki z podstawowej wiedzy szkolnej pałacowi trenerzy koszykówki i siatkówki Piotr Czarnecki i Jacek Janowski proponują wspólnie skonstruowaną łamigłówkę w formie krzyżówki geograficzno-historyczno-przyrodniczej.
Zadanie przeznaczone jest dla wszystkich uczestników zajęć w Pałacu Młodzieży oraz tych osób, które pragną do Nas dołączyć w przyszłości – zachęcamy także do wspólnej zabawy w szerszym gronie rodzinnym.

W dzisiejszym teście poznajmy naszych siatkarzy w bardziej prywatnej strony. Miłej zabawy.

Cykl wspomnień sportowych:

Książki związane z siatkówką z pewnością przypadną do gustu wszystkim kibicom, którzy chętnie oddają się lekturom. Każdego roku na rynku pojawiają się autobiografie i biografie siatkarzy oraz trenerów. Niektóre pozycje na długo zapadają w pamięci, a o innych szybko się zapomina. Jednak najlepiej samemu się przekonać, czy warto było przeczytać daną książkę.

Piłka siatkowa jest dyscypliną sportu, która cieszy się dużą popularnością, chociaż jest grą trudna do opanowania ze względu na swój specyficzny charakter. Grać w piłkę siatkową mogą dzieci, młodzież i dorośli. Obecnie gra ta jest nie tylko zabawą i rozrywką, ale przybrała także formę sportowego wyczynu. Dziś Quiz nr 2. Zapraszam.

Myślę, że nadeszła pora na usystematyzowanie naszej wiedzy na temat historii siatkówki w Polsce i na świecie.

Quizy będę udostępniał na stronie Pałacu Młodzieży oraz na naszych grupach na Messengerze (dziewcząt – Grupy rekreacyjne siatkówki dziewcząt, dla chłopców – Siatkarze Pałacu Młodzieży). Jednocześnie pragnę Was poinformować, że będę prowadził ranking punktowy Waszych odpowiedzi . Warto więc systematycznie uczestniczyć w rozwiązywaniu naszych quizów. Dla najlepszych przewiduję niespodzianki. Odpowiedzi przesyłajcie proszę na mojego prywatnego Messengera!!! Pozdrawiam Was serdecznie.

Trenerka Agnieszka Malinowska poleca

Trener Maciej Kromrych poleca

Dziś proponuję trening mózgu poprzez żonglowanie. Ten rodzaj ćwiczeń to same korzyści : 
- zwiększenie koncentracji
- synchronizacja prawej i lewej strony mózgu
- zwiększenie aktywności mózgu
- usprawnienie czytania w przypadku dysleksji
- poprawa nastroju i osłabienie nadpobudliwości w przypadku ADHD
- poprawa koordynacji ruchowo-wzrokowej
- aktywacja móżdżku do wykonywania coraz bardziej precyzyjnych ruchów
- nauka bycia tu i teraz - tzw mindfullness - umiejetności skupiania się na tym co się ma wykonać, samoświadomość, odrzucanie emocji na korzyść myśli.

Dla osób, które najlepiej opanują sztukę żonglowania trener Maciej Kromrych przygotuje nagrody (wręczenie na zajęciach stacjonarnych). Powodzenia !!!

Dziś proponuję zabawę dla najmłodszych, uczestników zajęć Pałacu Młodzieży , ale ci starsi a nawet rodzice będą mogli sprawdzić swoją wiedzę i refleks. 

Trener Rafał Gąsior poleca

 

#trenerzy pływania polecacją do wspólnego ćwiczenia

Drodzy uczestnicy.
Witamy ponownie, w tym tygodniu poruszymy temat wybitnych sportowców między innymi wielokrotnej medalistki w pływaniu Otyli Jędrzejczak i ich drogi do sławy. Zobaczycie ile wyrzeczeń musi pokonać wyczynowy sportowiec, żeby stanąć na najwyższym stopniu podium.

Drodzy Uczestnicy!
Nawiązując do poprzednich zagadnień, w których omówiliśmy wszystkie style pływackie, starty i nawroty dołączamy jeszcze efektywność pływania pod wodą.
PŁYWANIE POD WODĄ

JAK PŁYWAĆ POD WODĄ NA PLECACH?:

Przygotowaliśmy także dla Was kilka praktycznych porad i wskazówek, odnośnie naszej ukochanej dyscypliny sportu jaką oczywiście jest pływanie. Przypominamy!!! Bardzo ważnym elementem w każdej dyscyplinie sportowej jest prawidłowo wykonana rozgrzewka.

ROZGRZEWKA PŁYWACKA NA LĄDZIE:

Zaczynając swoją przygodę z pływaniem nie polecamy pływania w okularkach. Oczy muszą się oswoić ze środowiskiem wodnym. Gdy już oczy przyzwyczają się do bezpośredniego kontaktu z wodą, duży komfort zapewnią nam dobrze dobrane okularki.

JAK DOPASOWAĆ OKULARKI:

5 SPOSOBÓW NA PARUJĄCE OKULARKI:

Teraz przypomnimy sobie sprzęt pływacki, który pomaga nam przy nauce i doskonaleniu pływania. Pomocny jest również, przy wzmacnianiu niektórych partii mięśniowych oraz zapewnia większy komfort pływania podczas treningu.

Jak powszechnie wiadomo sport to zdrowie!!!
Według Platona: "kto ani czytać, ani pływać nie potrafi, ten urzędu państwowego nie może piastować". Faktycznie, pływanie jest tym dla ciała, czym czytanie dla umysłu:

A teraz coś dla naszych najmłodszych uczestników zajęć:

Zgodnie z obietnicą przygotowaliśmy dla Was kolejne zagadnienia z pływania. Poznaliście już trzy style pływackie: styl grzbietowy, styl dowolny - kraul i styl klasyczny - żabka. Dzisiaj omówimy sobie styl motylkowy - delfin oraz połączymy poznane style pływackie w stylu zmiennym.

STYL MOTYLKOWY:

STYL ZMIENNY:

w stylu zmiennym kluczową rolę odgrywają NAWROTY:

Oprócz nawrotów bardzo ważne są również STARTY.
Start rozpoczynający styl zmienny:

Niestety :( w zaistniałej sytuacji nie możemy spotkać się na basenie więc poćwiczmy w domu. Przygotuj ręcznik i do dzieła ;-)

A teraz coś dla najmłodszych, życzymy udanej zabawy ;-)

Życzymy Wam i Waszym najbliższym dużo zdrowia. Dbajcie o siebie. Pozdrawiamy. Agnieszka Więckowska, Joanna Białkowska i Szymon Kapeliński - Trenerzy pływania z Pałacu Młodzieży

Przypomnienie podstawowych technik pływackich jakich się uczyliśmy, lub jakie są jeszcze do opanowania przed Wami ;-) na naszych zajęciach w Pałacu Młodzieży. Zapewne już to wiecie, aby zostać super pływakiem należy opanować prawidłowy oddech do wody:

Pierwszym stylem od którego zaczynamy naukę pływania jest styl grzbietowy:

Kolejnym stylem jaki opanowujemy jest styl dowolny - kraul:

A Jednym z trudniejszych stylów pływackich do opanowania pod względem koordynacyjnym jest styl klasyczny - żabka:

A teraz czas na trochę uśmiechu -

Kolejne style, starty i nawroty przed nami. Zaglądajcie na naszą stronę regularnie. Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń :-) Mimo trudnej sytuacji w jakiej się znajdujemy, życzymy Wam wytrwałości w rozwijaniu swoich pasji i marzeń!!! Trenerzy pływania z Pałacu Młodzieży Agnieszka Więckowska, Joanna Białkowska, Szymon Kapeliński

Quizy tematyczne

Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla dzieci

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha dla dzieci

#pływaj razem z nami

Specjalnie dla Was nasi nauczyciele pływania i ich dzieci w filmach instruktażowym jak ćwiczyć pływanie bez basenu ;)

Trener Rafał Kowalski poleca

Trener Bogdan Szymielewicz poleca

Trener Agnieszka Więckwska poleca

 

#dla wszystkich przed komputerami - jak zadbać o kręgosłup

Ćwiczymy z panią Henryką Teliżyn, zapraszamy do kontaktu osobistego - htelizyn@gmail.com

#koszykówka i nie tylko

Propozycje ćwiczeń od pana Piotra Czarneckiego

#piłka nożna

Trener Daniel Gil poleca

#dla kajakarzy

Witajcie ponownie
Cały czas w domu, cały czas bez szkoły, cały czas bez normalnej aktywności ruchowej. Musimy cały czas poddawać się reżimowi sanitarnemu dla naszego zdrowia oraz zdrowia najbliższych. Dzisiaj proponuję Wam film do obejrzenia niestety długi ale warty zobaczenia. Pomyślcie, przemyślcie. Film pt."Cena doskonałości" z 1997 roku. Reżyseria: Douglas Barr. Pozdrawiam Wiesław Rakowski

Witam Was
Chyba zbliżamy się do czasu, w którym będzie można się spotkać na przystani. Musimy być jednak jeszcze cierpliwi. Walczymy dalej w domku. Mam nadzieję, że znajdujecie równowagę miedzy aktywnością ruchową a siedzeniem przed komputerem. Pamiętajcie o właściwych proporcjach. Pamiętajcie o właściwym odżywianiu, bo często „z nudów” jemy więcej. Przedstawiam Wam kolejną propozycję:

Trener Wiesław Rakowski poleca

 



do gorydo gorydo gorydo gory


#uwaga - konkurs

"Poezja na językach - wirtualnie"

Wyjątkowa edycja konkursu recytatorskiego "Poezja na językach - wirtualnie".  

Zapraszamy miłośników poezji do udzialu w pierwszym konkursie witrualnym organizowanym przez Pałac Młodzieży.
Recytujmy wiersz a w języku obcym; może to być wiersz poety zagranicznego lub obcojęzyczny przekład polskiego wiersza.
Zapraszamy do udziału!

  1. Recytacja wierszy w języku obcym z domu, możliwe zastosowanie podkładu muzycznego, przebrania, rekwizytów.
  2. Brak kryterium wieku uczestników.
  3. Prezentacje przesyłamy jako nagrany (np. telefonem) filmik w formacie mp4.
  4. Długość filmiku max. 3 minuty.
  5. Przesyłamy filmik na 2 adresy email, dla pewności:
    akszienka@o2.pl
    ufcia007@wp.pl
  6. Termin nadsyłania filmików --> do 29.05.2020
  7. Wyniki konkursu--> 01.06.2020
  8. O sposobie nagradzania laureatów będziemy informować w późniejszym terminie.

# Zajęcia  historyczne  dla maturzystów

W kwietniu zakończyliście naukę w szkole średniej. Matura tuż- tuż. Z historią zmierzcie  się  we wtorek 14 czerwca w godz. 9.00 -12.00. Do tego  czasu proponuję Wam zdalne powtórki.  Będę  systematycznie  przesyłała, a następnie sprawdzała i odsyłała kolejne zadania  dotyczące wymagań ogólnych i szczegółowych Podstawy programowej.  
W ramach zajęć  historycznych dla maturzystów:

  • utrwalimy znaczenie  czasowników operacyjnych  zawartych w Informatorze  Maturalnym CKE;
  • przećwiczymy zadania  typu maturalnego, wykorzystując arkusze  egzaminów maturalnych z lat  ubiegłych  i zadania autorskie prowadzącej warsztaty . Będą to m.in zadania z mapą, ikonografią ( m.in. fotografie karykatury ) i oraz źródłami  pisanymi  w tym tekstami piosenek , powieści , pamiętników,  dzienników, prasy,  utworów poetyckich  i dokumentów.

Wszystkim, którzy chcą  powtórzyć  pojęcia,  postaci, daty i fakty oraz zrozumieć zjawiska i procesy historyczne polecam  Lekcje z TV Metro prowadzone przez  Aleksandra  Pawlickiego. Są one emitowane na żywo na kanale TV Metro dwa razy w tygodniu  (we wtorki oraz czwartki lub piątki  w godz. 12.30- 13.00; aktualny plan lekcji na stronie Korki  TV  Metro). Odcinki archiwalne w telewizji internetowej  Player. 
Warto skorzystać  z cyklu  Szkoła z TVP i  Kujawsko-Pomorskiej e- Szkoła.

# Akademia Młodych Przyjaciół  Bydgoszczy

Koronawirus pokrzyżował nam plany.  Zmienił się termin i  regulamin Powiatowego  Interdyscyplinarnego  Konkursu Młody Przyjaciel Bydgoszczy. Nie  będzie  warsztatów w terenie i gier w przestrzeni miejskiej.  Stawiamy na pracę z portfolio; wykorzystamy strony internetowe, w tym hasła z  Wikipedii dotyczące Bydgoszczy.
Najmłodszych zachęcam  do rowiązywania zadań
"przypisanych” sprawności Dokumentalista.

Co tydzień prześlę Wam  kolejne zadania, a po ich  sprawdzeniu z naniesionymi uwagami odeślę  zainteresowanym.
Zaproście rodziców i / lub rodzeństwo  do wspólnego poznawania Bydgoszczy.  Pomóżcie im odczytać ślady historii miasta nad Brdą i Wisłą.

# vademecum

# język francuski

Dzieci i młodzież z grup języka francuskiego serdecznie zapraszam do kontynuowania nauki w formie zdalnej. Wszystkim, którzy chcieliby dołączyć do nas przypominam, że wszystkie lekcje regularnie odbywają się na platformie e-learningowej ZOOM.
Jednocześnie bardzo się cieszę z tak licznego uczestnictwa w lekcjach online i dziękuję Rodzicom za wszelką pomoc i zaangażowanie. Renata Danielewicz.

W przypadku pytań dotyczących przesłanych materiałów a także wszystkich chętnych do dodatkowych działań proszę o kontakt mailowy: r.danielewicz@palac.bydgoszcz.pl
W mailu proszę napisać symbol grupy uczestnika.

A bientôt !

Dla moich PETITS CHEFS
Mam dla Was bardzo łatwy przepis na smakołyk, który we Francji można kupić na każdym rogu. Załączam 2 wersje. Przepis zapożyczony ze strony https://www.teteamodeler.com/

A dodatki, sami wybierzcie…..

A oto nowe, dodatkowe propozycje online, dzięki którym możecie utrwalić poznane słownictwo i zagadnienia gramatyczne w atrakcyjnej formie.

dla grup młodszych

dla grup średniozaawansowanych

dla grup zaawansowanych

#język włoski

Zajęcia z języka włoskiego będą się odbywać na grupach na Messengerze: "TiraMiSu" i "Biscotti".
pozdrawiam Agnieszka Winiecka

#język angielski

Witam uczestników moich zajęć, w przypadku wątpliwości i pytań dotyczących przesłanych materiałow proszę o kontakt drogą elektroniczną na adres e-mail: grzegkos@poczta.onet.pl. Dotyczy to moich grup czyli - język angielski grupa maturalna podstawowa i rozszerzona, grupa KET oraz grupa maturalna średnio zaawansowana. Grzegorz Kosiło.

#język hiszpański

DZIEŃ JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO - drugiego najpowszechniej stosowanego języka na Ziemi. Z tej wyjątkowej okazji dzieci z grupy młodszej wykonały piękne rysunki nt "co kojarzy mi się z Hiszpanią??" Poniżej wybrane najciekawsze prace...

           

Zajęcia dla uczestników języka hiszpańskiego odbywają się na platformie edukacyjnej dzwonek.pl. Tam ćwiczymy nasz "español", aby do czasu naszego powrotu do Pałacu nie ulotniło się zbyt wiele...  

#grupy programowania w C#

Przy pomocy protokołu http (używają go strony WWW) nie tylko możemy przeglądać zawartość plików na serwerze WWW ale także możemy pliki pobierać z serwera WWW. Zapraszam do analizy programu pobierającego nowszą wersję pliku naszej aplikacji. Użyta tu klasa (typ) WebClient zapewnia typowe metody wysyłania danych do lub otrzymywania danych z dowolnego lokalnego, intranetu lub zasobu internetowego identyfikowanego przez identyfikator URI (URI to adres np. serwera www).

Aplikacje działające w sieciach komputerowych wykorzystują tzw. protokoły sieciowe.
Protokół to zbiór procedur oraz reguł rządzących komunikacją, między co najmniej dwoma urządzeniami sieciowymi. Istnieją różne protokoły, lecz nawiązujące w danym momencie połączenie urządzenia muszą używać tego samego protokołu, aby wymiana danych pomiędzy nimi była możliwa. W celu komunikacji między różnymi protokołami wykorzystuje łącza (ang. gateway) - czyli urządzenia, które tłumaczącą rozkazy jednego protokołu na drugi.
Strony internetowe (sieci WWW) do komunikacji wykorzystują z kolei protokół HTTP.

Ostatni przykład pokazuje działanie protokołu sieciowego TCP, który gwarantuje, że wiadomość dotrze do odbiorcy chyba, że zwrócony będzie komunikat o wystąpieniu błędu. Tak czy inaczej mamy potwierdzenie. To potwierdzenie - wiadomość zwrotna – generuje niestety dodatkowy ruch w sieci. No ale cos za coś. Znaczne ograniczenie ruchu w sieci (o połowę) gwarantuje wysyłanie wiadomości przy pomocy protokołu sieciowego UDP. Brak wiadomości zwrotnej a co za tym idzie nie mamy informacji czy wiadomość dotarła do odbiorcy.
No ale coś za coś. Powiedzmy sobie szczerze, w sieciach lokalnych (w obrębie jednego budynku) rzadko występuje brak połączenia czy błędy w sieci.

Zapraszam do analizy przykładu z użyciem protokołu UDP(User Datagram Protocol).

W dobie Internetu nie sposób wspomnieć o aplikacjach działających w sieciach komputerowych, np.: GG czy SKYPE. To aplikacje typu klient – serwer. Aplikacja KLIENT to program, który pobiera dane (usługi) dostarczane przez drugi, jakim jest program SERWER. Do komunikacji pogramy używają pewnych stałych zachowań w sieci zwanych protokółami. Skupimy się tutaj na protokole połączeniowym (połączenie utrzymywane przez cały czas) zwanym TCP (więcej na ten temat w wikipedii  do czego zachęcam.
Jak taka aplikacja wygląda w praktyce ? Zapraszam do analizy niżej zamieszczonego przykładu J

Wszystko co nas otacza, jest obiektem - przedmioty, zwierzęta, budynki, ludzie itd. itp. Żyjemy w świecie obiektów. Dlatego by łatwiej opisywać otaczający nas świat, podjęto próby przeniesienia go do języków programowania. C# od początku istnienia jest językiem programowania, który jest językiem obiektowy. Objekt to jest jakiś byt, coś co istnieje w naszym programie. Oznacza to, że chcąc skorzystać z jakiegoś obiektu, musimy go najpierw stworzyć. Do tego celu nasz program musi mieć opis takiego obiektu, który nazywamy klasami. Gdyby chcieć przenieść to na świat codzienny, klasy są czymś w rodzaju projektu domu lub kodu DNA, zaś obiekt jest już zbudowanym budynkiem lub stworzeniem z danym kodem DNA. Do tworzenia klas używamy słówka class. Przykłady poniżej.

Tak, tak … rozumiem Was ... to programowanie wielowątkowe wcale nie jest takie proste. Ale czy da się prościej? :)Praktyczny przykład z wykorzystaniem gotowej kontrolki Backgroundworker rozwieje Wasze wątpliwości :)

W przypadku procesorów wielordzeniowych lub wielowątkowych, możliwe jest faktycznie współbieżne przetwarzanie. O dostępie do wspólnych zasobów takich jak dysk czy pamięć poniżej 

Drodzy uczniowie, chciałbym zainteresować Was zagadnieniem pisania programów na procesory wielordzeniowe.  Dzięki tej technice nasze aplikacje będą bardziej wydajne. W dzisiejszych czasach stosuje się tylko procesory wielordzeniowe (2,4 czy nawet 8 rdzeni w procesorze).

Przypomnienie zasad działania aplikacji bazodanowych w oparciu o DataSet 

Zamieszczone zadania nie powinny Wam sprawić większych problemów. W razie pytań piszcie do mnie na maila. Życzę nam wszystkim zdrówka i wytrwałości w tym trudnym dla nas czasie epidemii. Do zobaczenia wkrótce. Krzysztof Wolf.

#język rosyjski

Wiecie już jakie zwierzęta zamieszkiwały w dębowej dziupli? Ich nazwy w języku rosyjskim (a także innych mieszkańców lasu) poznacie już niebawem na zajęciach na platformie "dzwonek.pl"

Zajęcia wszystkich grup z języka rosyjskiego odbywają się regularnie na platformie e-learningowej, zapraszamy wszystkich, którzy jeszcze nie przyłączyli się do zajęć w wirtualnej klasie do zapisania się.  W razie problemów nauczyciel pozostaje w kontakcie telefonicznym.

Zadania i ćwiczenia dla najmłodszych ale nie tylko:

#matematyka dla humanistów - przygotowanie do matury

Zapraszam do kontaktu z nauczycielem prowadzącym na grupie mesengerowej "Matematyka".

#dla uczących się języka niemieckiego

  • Polecam profesjonalnie przygotowany mini-serial pt. “Mein Weg nach Deutschland”. Towarzysząc sympatycznej dziewczynie o imieniu Nevin, poznajemy nie tylko język, ale także realia życia w Niemczech. Po obejrzeniu każdego odcinka do wykonania kilka ćwiczeń online. Serial dostępny również jako aplikacja do wykorzystania na tabletach i smartfonach. Aby obejrzeć serial, kliknij TUTAJ.
  • Poćwicz gramatykę. Wybierz ćwiczenia dostosowane do Twojego poziomu znajomości języka. ZESTAW 1, ZESTAW 2 
  • Chcesz sprawdzić, jak dobrze już znasz język? Wykonaj online: TEST 1, TEST 2
  • Propozycja dla najmłodszych. Chcesz się bawić i uczyć, kliknij TUTAJ

#na konkursowym szlaku

#astronomia

W ostatnim tygodniu maja polecam obserwacje "rosnącego" Księżyca, w środę 27.05 minie on piękną gromadę gwiazd M44, a w piątek 29.05 będzie w pierwszej kwadrze. Cały czas warto próbować odnaleźć na niebie kometę Swan nad ranem nisko nad północno-wchodnim horyzontem. Na początku czerwca minie ona bardzo jasną gwiazdę Kapella. Koniec maja to również dogodny czas do obserwacji wieczorem stacji kosmicznej ISS, szczegóły można znaleźć na ISS tracker. Artur Wrembel

Ten tydzień jest ostatnim aż do początku sierpnia z ciemnymi nocami, dodatkowo w piątek 22.05 mamy jeszcze nów Księżyca, dlatego polecam obserwacje ciemnych obiektów: galaktyk i mgławic. W niedzielę 24.05 możemy próbować złowić wieczorem ok godz. 21 bardzo nisko nad północno-zachodnim horyzontem Księżyc w towarzystwie Merkurego i Wenus. Pod koniec maja w gwiazdozbiorze Perseusza i Woźnicy będzie wędrować kometa Swan - szukamy małej mgiełki, bardzo przydatna do jej obserwacji będzie lornetka. Artur Wrembel

We wtorek i w środę, 12 i 13.05.2020, ok. godz. 3 - 4 nad ranem nisko nad południowym horyzontem mamy koniunkcję, czyli spotkanie na niebie Księżyca z gazowymi olbrzymami -Jowiszem i Saturnem. Jeżeli w tych dniach zobaczymy w pobliżu Księżyca bardzo jasną "gwiazdę", to na pewno będzie to Jowisz. 14 maja będzie ostatnia kwadra, a dzień później Księżyc zbliży się jeszcze do Marsa.Warto też ciągle obserwować Wenus, bo to ostatnie dni jej widoczności na wieczornym niebie. Artur Wrembel

4.05.2020 - Początek maja to czas obserwacji roju meteorów Eta Akwarydy. Maksimum przypada we wtorek i środę 05.05 i 06.05 maja. Obserwujemy gwiazdozbiór Wodnika w drugiej połowie nocy, w którym będą się one pojawiać. Warto dodać, że jest to efekt przelotu w pobliżu Słońca słynnej Komety Halleya.W tym tygodniu 06.06 mamy jeszcze perygeum Księżyca, czyli największe zbliżenie do Ziemi ( ok. 360 000 km), a dzień później w czwartek mamy jeszcze pełnię Księżyca. Artur Wrembel

27.04.2020 - W tym tygodniu polecam obserwować Księżyc. W środę 30.04. mamy pierwszą kwadrę, a dodatkowo tego dnia Księżyc będzie w pobliżu pięknej gromady gwiazd M 44 "Żłóbek". Teraz, kiedy nie możemy podróżować, taką namiastkę daje nam teleskop i obserwacje  powierzchni Księżyca. Tam zawsze "odkryjemy" coś nowego.

20.04.2020 - To już piąty tydzień naszych wirtualnych spotkań. Pogodę do nocnych obserwacji mamy wyśmienitą, cały czas występuje stabilny wyż.Niestety, dla przyrody brak deszczu nie jest dobry. Księżyc dzisiaj 20.04 będzie w apogeum, czyli najdalej od Ziemi ( 406 469 km), w środę 23.04 będzie nów, a dzień później 24.04 ok. godz. 20 możemy tak jak miesiąc temu próbować "złowić" super młody Księżyc (2%), 25.04 Księżyc zbliży się do gromady "Hiady", a 26.04 - do Wenus. 21.04 i 22.04 będzie maksimum z roju meteorów Lirydy. Jak sama nazwa mówi obserwujemy gwiazdozbiór Lutni, najlepiej w drugiej połowie nocy, do obserwacji wystarczy tylko wygodny leżak i trochę cierpliwości.

14.04.2020 - w tym tygodniu, w środę 15.04, przypada ostatnia kwadra Księżyca, dodatkowo tego dnia zbliży się on do dwóch planet: Jowisza i Saturna, a następnego dnia -16.04 - do Marsa. Niestety, wszystko będzie widoczne rano ok godz. 5.00, nisko na południowo-zachodnim niebie. Warto też spróbować odnaleźć piękne wiosenne gwiazdozbiory Lwa i Wolarza wieczorem na południowym horyzoncie oraz Wielki Wóz, który świeci teraz bardzo wysoko. Artur Wrembel

W tym tygodniu nie mamy na niebie już takich "hitów" jak w zeszłym. Królem nieba będzie Księżyc, który w środę 08.04.będzie w pełni, a dodatkowo dzień wcześniej - we wtorek Księżyc znajdzie się w perygeum, które będzie największym zbliżeniem do Ziemi w tym roku ( 356 912 km). Warto zauważyć, że jest to odległość, którą przecietny współczesny samochód pokonuje w ciągu swojego "życia". Efekt tego ogromnego i jasnego Księżyca będzie widoczny szczególnie za miastem, minusem może być to, że z powodu jasnego nieba nie zobaczymy słabszych obiektów.W tym miejscu warto przypomnieć, jak wyznaczamy datę Wielkanocy- jest to niedziela, która przypada właśnie po pierwszej pełni po równonocy wiosennej. Artur Wrembel

W tym tygodniu znowu dużo dzieje się na nocnym niebie i jest to świetny czas, żeby nadrobić zaległości w obserwacjach. Podaję tylko zjawiska, które każdy nawet bez żadnego sprzętu optycznego z łatwością odnajdzie na niebie, również z oświetlonego miasta. Od 31 marca do 2 lutego nad ranem ok. godz.5 (oczywiście dla wytrwałych) nisko nad południowo - wschodnim horyzontem mamy piękny "taniec" planet. Bardzo jasna "gwiazda" to król planet, czyli Jowisz, a z lewej strony dwie "gwiazdki" obok siebie to- wyżej Saturn i tuż poniżej Mars. W środę 2 02 wieczorem ok. godz. 21 Księżyc w pierwszej kwadrze, czyli zobaczymy dokładnie połowę Ksieżyca.Następne 3 dni to najlepszy okres do obserwacji przez teleskop topografii Księżyca. W piątek 3 kwietnia wieczorem ok. godz. 20 - 21 na zachodzie zobaczymy bardzo jasną "gwiazdę", czyli planetę Wenus, która znajdzie się akurat w gromadzie gwiazd - Plejady. Jest to idealny obiekt do obserwacji przez lornetkę.Zobaczymy wówczas bardzo jasną Wenus otoczoną przez "plejadę" gwiazd, stąd właśnie to potocznie określenie: "plejada gwiazd". Jeżeli tego dnia nie będzie bezchmurnego nieba, to możemy próbować jeszcze następnego dnia.

W najbliższych dniach możemy obserwować na wieczornym niebie w kierunku zachodnim od ok. godz.18 do 19 bardzo ciekawe zjawiska: 25 marca - na jasnym niebie tuż po zachodzie Słońca bardzo wąski sierp Księżyca 2%. 26 marca - sierp "młodego" Księżyca 4.5% 27 i 28 marca - piękne zbliżenie Księżyca i planety Wenus (najjaśniejszej teraz"gwiazdy" na niebie, nazywanej też "Jutrzenką"). W tych dniach możemy też ok 19.30 w kierunku południowym znaleźć "pas Oriona" -trzy jasne gwiazdy ułożone w jednej linii, jest to część najpiękniejszego gwiazdozbioru na nocnym niebie, czyli Oriona.

 

#czas na programowanie

Animacja - gry komputerowe - zrób to sam

Tajemnice WWW

Pamiętacie? Mamy cel czyli stworzenie - zaprogramowanie gry komputerowej lub strony internetowej. Tak się stanie, kiedy poznamy kolejne tajniki programowania. Czas zacząć! Po wykonaniu zadań nie zapomnijcie o przesłaniu ich na adres  malgosia.w@palac.bydgoszcz.pl.  Powodzenia…

Pewno już tęsknicie za zajęciami… Po wykonaniu zadań nie zapomnijcie o przesłaniu ich na podany w materiale adres e-mail. Powodzenia…

#język angielski

Dzieci z grup języka angielskiego Laury Hęsiak mogą kontynuować naukę w formie zdalnej. Wybrane podręczniki umożliwiają działania na platformach „e-learningowych”. Trzeba się zalogować do określonej strony www i dołączyć do grupy za pomocą kodu, który podam. W innych wypadkach będę przesyłać linki do wybranych przeze mnie stron. Chętnych rodziców do takich działań proszę o kontakt mailowy info@palac.bydgoszcz.pl. W mailu proszę napisać symbol grupy do której dziecko jest zapisane.


#język angielski

Moi drodzy, proszę zajrzyjcie do książek. Szczególnie polecam stronę z tabelką czasowników nieregularnych. Już się ich uczyliście? To sprawdźcie, ile pamiętacie.. Warto też przeczytać teksty, które studiowaliśmy dawno temu, żeby powtórzyć słówka i zwroty. Bez powtórki ulotnią się z pamięci. Ósma klaso, w książkach znajdziecie dodatkowe ćwiczenia na słownictwo do każdego tematu egzaminacyjnego oraz pomocne słowniczki. Proszę, napiszcie listy zadane w każdym z rozdziałów. Możecie przesłać je do mnie mailem.W razie pytań, zapraszam do kontaktu telefonicznego. Możecie również skontaktować się  ze mną na Facebooku. Asia Bielińska.

 

 

 



do gorydo gorydo gorydo gory

 

#Camerata, Cameratki - wszystkie grupy

Zapraszam do nauczania i powtarzania kolejnych utworów. Wszystko przesyłam Wam na maile Wasze lub Waszych rodziców, zgodnie z tym co mi podaliście. Mam nadzieję, że jak każdy nauczy się dobrze swojej partii, to w krótkim czasie uda nam sie wszystko poskładać.
Trzymajcie się
Iwona Szubarga

#Zespół Tańca Współczesnego BRAX

BRAX na najwyższym podium E-Festiwalu. Zespół Tańca Współczesnego BRAX wziął udział w I Ogólnopolskim E-Festiwalu Białobrzeski E-Dance Show. Zespół zaprezentował 3 choreografie w kategoriach Modern i Inne Formy. Wszystkie prezentacje zostały bardzo wysoko ocenione przez jurorów. Brax IV otrzymał I miejsce, Brax V – I miejsce i Brax VI – II miejsce. E-radość była wielka a emocje e-konkursowe równie duże. Właśnie dotarły do nas nagrody :)

  • Zdjęcie: 4.jpg
  • Zdjęcie: 1.jpg
  • Zdjęcie: 3.jpg
  • Zdjęcie: 2.jpg

Z okazji Dnia Matki przy współpracy z zaprzyjaźnionym zespołem Żuki tancerki Zespołu Tańca Współczesnego BRAX przygotowały materiał z życzeniami dla swoich ukochanych Mam.

  • Zdjęcie: DSC_0292.jpg
  • Zdjęcie: DSC_0273.jpg
  • Zdjęcie: DSC_0299.jpg
  • Zdjęcie: DSC_0295.jpg

Dziewczęta z 3 najstarszych grup BRAXu wzięły udział w wewnętrznych zawodach sportowych oczywiście on-line. Zacięta rywalizacja dotyczyła najdłuższego utrzymania poprawnej pozycji PLANK oraz największej liczby wykonanych POMPEK. Po eliminacjach i półfinałach do finału stanęło 9 najlepszych BRAXowych dziewcząt. Kibice świetnie się spisali. Finały przebiegały w cudownej atmosferze fair play. Osiągnięte rekordy były imponujące.
WYNIKI:
I miejsce - Kinga Ostromęcka (Brax V)
II miejsce - Julia Gościniak (Brax IV) i Weronika Czyżewska (Brax V)
III miejsce - Roksana Krotoszyńska (Brax VI), Aleksandra Muller (Brax V), Oliwia Grzybowska (Brax IV)
Wyróżnienia otrzymały:
Aleksandra Zacny (Brax V), Ewa Rzysko (Brax VI) i Maria Kowalczyk (Brax VI)
GRATULUJEMY laureatkom i wszystkim "zawodniczkom", które wzięły udział w tej BRAXowej sportowej zabawie.

      

Gregory Vuyani Maqoma - Orędzie na Międzynarodowy Dzień Tańca 2020

"Podczas jednego z moich ostatnich wywiadów musiałem zastanowić się głęboko nad tym, co oznacza dla mnie taniec. Odpowiadając, zagłębiłem się w moją własną drogę i zdałem sobie sprawę, że chodzi mi przede wszystkim o cel, i że każdy dzień stawia przed nami nowe zadania, z którymi musimy się zmierzyć, a ja właśnie poprzez taniec próbuję nadać światu swój sens.
Przeżywamy niewyobrażalne tragedie w obecnym czasie
, który najtrafniej określiłbym jako erę post-ludzką. Bardziej niż kiedykolwiek celem naszego tańca powinno być więc przypominanie, że ludzkość wciąż istnieje. Cel i empatia powinny przezwyciężyć lata niezaprzeczalnego wirtualnego krajobrazu rozpadu, który wywołał katharsis powszechnej żałoby pokonującej smutek. Trudna rzeczywistość wciąż przenika życie w obliczu śmierci, odrzucenia i biedy. Nasz taniec musi bardziej niż kiedykolwiek dawać silny sygnał światowym przywódcom i tym, którym powierzono zadanie ochrony i poprawy naszych warunków bytu, że jesteśmy armią gniewnych myślicieli i naszym celem jest dążenie krok po kroku do przemiany świata. Taniec to wolność i poprzez naszą wolność musimy oswobodzić innych z uwięzienia, z którym mierzą się w różnych zakątkach świata. Taniec nie jest polityczny, ale staje się taki, ponieważ w swojej istocie niesie kontakty międzyludzkie i tym samym odpowiada na różne sytuacje, próbując przywrócić ludzką godność.

Ponieważ tańczymy za pomocą naszych ciał, poruszając się w przestrzeni i splatając ze sobą wzajemnie, stajemy się siłą ruchu falujących serc, które dotykają dusz i dają tak rozpaczliwie potrzebne ukojenie. I cel przybiera postać pojedynczej hydry, niepokonanego i niepodzielnego tańca. A wszystko, czego nam trzeba, to tańczyć jeszcze więcej!!!"

----------
Gregory Vuyani Maqoma – tancerz, aktor, choreograf i nauczyciel tańca z Republiki Południowej Afryki

Międzynarodowy Dzień Tańca (IDD, International Dance Day)
W 1982 roku Komitet Tańca Międzynarodowego Instytutu Teatralnego (ITI) ustanowił 29 kwietnia – dzień urodzin twórcy nowoczesnego baletu Jean-Georges Noverre'a (1727-1810) – Międzynarodowym Dniem Tańca. Przesłaniem Międzynarodowego Dania Tańca jest celebrowanie tańca, czerpanie radości z uniwersalnego charakteru tej formy sztuki, przekraczanie granic politycznych, kulturowych i etnicznych oraz łączenie ludzi przy pomocy uniwersalnego języka tańca. Co roku w świat wysyłane jest orędzie wybitnego choreografa lub tancerza wybranego przez Międzynarodowy Instytut Teatralny (ITI).

Z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca tancerki z Zespołu Tańca Współczesnego BRAX stworzyły niepowtarzalne kostiumy dla swoich tancerek. BRAXowe dziewczęta uzdolnione są nie tylko tanecznie ale i plastycznie.

 

  • Zdjęcie: a2.jpg
  • Zdjęcie: Zuzanna_Poreda.jpg
  • Zdjęcie: Oliwia_Goral2.jpg
  • Zdjęcie: Oliwia_Goral.jpg
  • Zdjęcie: Dominika_Szczepaniak.jpg
  • Zdjęcie: Emilia_Rybacka2.jpg
  • Zdjęcie: Helena_W.jpg
  • Zdjęcie: a1.jpg
  • Zdjęcie: Aleksandra_Zacny.jpg
  • Zdjęcie: Emilia_Rybacka3.jpg
  • Zdjęcie: Maja_Hebda2.jpg
  • Zdjęcie: Julia_Heigelman.jpg
  • Zdjęcie: Anna_Mencfel.jpg
  • Zdjęcie: Helena_Wentowska3.jpg
  • Zdjęcie: Kinga_Ostromecka.jpg
  • Zdjęcie: Rozalia_Iziak.jpg
  • Zdjęcie: Katarzyna_Lyszczarz.jpg
  • Zdjęcie: Lilana_Wilczynska.jpg
  • Zdjęcie: Ewa_Rzysko4.jpg
  • Zdjęcie: Emilia_Rybacka.jpg
  • Zdjęcie: Martyna_Szczepaniak.jpg
  • Zdjęcie: Ola_Muller.jpg
  • Zdjęcie: Lena_Switek3.jpg
  • Zdjęcie: Lena_Popowska.jpg
  • Zdjęcie: Maja_Hebda.jpg
  • Zdjęcie: Maja_Binder.jpg
  • Zdjęcie: Tamara_Goral.jpg
  • Zdjęcie: Roksana_Krotoszynska2.jpg
  • Zdjęcie: Lena_Switek.jpg
  • Zdjęcie: Lena_Switek6.jpg
  • Zdjęcie: Tamara_Goral2.jpg
  • Zdjęcie: Urszula_Nowicka.jpg
  • Zdjęcie: Iga_Drozdowska.jpg
  • Zdjęcie: Roksana_Krotoszynska.jpg
  • Zdjęcie: Anna_Gackowska.jpg
  • Zdjęcie: Weronika_Czyzewska.jpg
  • Zdjęcie: Martyna_Poreda.jpg
  • Zdjęcie: Laura_Klimek.jpg
  • Zdjęcie: Lena_Switek4.jpg
  • Zdjęcie: Florentyna_Florkiewicz.jpg
  • Zdjęcie: Helena_Wentowska5.jpg
  • Zdjęcie: Ewa_Rzysko2.jpg
  • Zdjęcie: Maria_Kowalczyk.jpg
  • Zdjęcie: Lena_Switek7.jpg
  • Zdjęcie: Ewa_Rzysko.jpg
  • Zdjęcie: Ewa_Rzysko3.jpg
  • Zdjęcie: Anna_Mencfel3.jpg
  • Zdjęcie: Agnieszka_Ostromecka.jpg

Moje drogie tancerki te młodsze i te trochę starsze. Od 16 marca systematycznie działamy na odległość w grupach BRAX IV, V i VI. Nadrabiamy zaległości z techniki tańca i teorii tańca. Dbamy o utrzymanie formy na różne sposoby oraz oglądamy ciekawe spektakle taneczne.
Za pośrednictwem Rodziców na „naszej grupie” kontaktuję się z BRAX VII. Systematycznie będę wysyłała Wam kolejne zadania. A może namówicie rodziców i rodzeństwo do wspólnych ćwiczeń lub zabaw tanecznych? Pamiętajcie też by utrwalać poszczególne kroki naszej przygotowywanej choreografii. Zaglądajcie z rodzicami na stronę Pałacu Młodzieży, gdzie pojawiają się różnorodne materiały i ciekawostki nie tylko taneczne. Już teraz zobaczcie przygotowany specjalnie dla Was materiał pod hasłem #najmłodsze grupy taneczne. Koniecznie dbajcie o siebie. Wasi Rodzice i Wy możecie się ze mną kontaktować również drogą telefoniczną oraz mailową. Pamiętajcie, że każdego dnia o Was myślę szykując kolejne ciekawostki i niespodzianki a nasz radosny zespołowy kalendarz odlicza mi dni do naszego spotkania. Pozdrawiam Beata Rewolińska

 

#Zespoły Taneczne Amulet II, Amulecik oraz grupy baletowe - młodsza i starsza

Zespoły taneczne pani Ani Bebenow 9 maja wzięły udział w II Ogólnopolskim E–Festiwalu Tańca ,,E-Dance” zdobywając  aż 4 puchary i 3 medale. Zespół Tańca Współczesnego  Amulet II zaprezentował się z trzema choreografiami zdobywając  dwa I miejsca  i  jedno  II miejsce. Również wspaniale wypadł  Zespół Taneczny Amulecik, który wspólnie ze starszą grupą baletową zdobył II miejsce. Dla młodszych  tancerek była to premiera ich nowej choreografii.  Solistka z zespołu Amulet II – Oliwia Matuszewska  pięknie  wytańczyła  II miejsce, również duet Marianna i Weronika Artkop zdobył II miejsce. E - gratulacje!

    

Międzynarodowy Dzień Tańca obchodzony jest 29 kwietnia, ale tancerki z zespołów p. Anny Bebenow  świętowały cały tydzień na odległość, ale razem. Takie czasy, ale udało się zorganizować e-warsztaty taneczne! Pierwsze poprowadziła p. Anna Bobrowska – tancerka Opery Nova w Bydgoszczy. Kolejne e - warsztaty należały do naszych pałacowych absolwentek. Dla młodszych tancerek  zajęcia z modern jazzu poprowadziła Karolina Lewandowska – instruktorka tańca z Poznania. Starsze tancerki połączyły się z USA, gdzie jako jedyna Polka  studiuje Taniec na Uniwersytecie w Georgii  - Aleksandra Derecka. Ale na tym  nie kończymy, wkrótce kolejne przygody taneczne...

         

Od wtorku moje najmłodsze tancerki z grupy baletowej zaczynają zajęcia na żywo. Oprócz tego oczywiście nadal będziecie otrzymywała filmiki z propozycjami ćwiczeń.

  • Zdjęcie: amulecik.jpg

Witam wszystkie moje tancerki! Jak większość już wie, realizujemy zajęcia taneczne on-line. Kto chce do nas dołączyć - zapraszamy do naszych zajęć na żywo! Podczas naszych spotkań realizujemy ćwiczenia z tańca klasycznego, komoda i ściana są naszym drążkiem, na dywanie i kocu wykonujemy zestawy ćwiczeń ogólnowzmacniających i rozciągających, a na koniec relaksująca Joga. Pamiętajcie, że siedząc w domu zawsze możecie siedzieć w szpagatach przy książkach, przypomnieć sobie choreografię (uważajcie na meble!). Korzystajcie z materiałów, które mamy na grupach oraz na youtubie. W razie pytań zapraszam Was  i rodziców do kontaktu ze mną mailowo (a.bebenow@o2.pl) lub telefonicznie. Ściskam Was gorąco! Życzę zdrowia. Anna Bebenow       

#najmłodsze grupy taneczne

Ćwiczenia dla grup tanecznych pani Wiesławy Pilewskiej i pani Beaty Rewolińskiej i pana Krzysztofa Tomaszewskiego.
A oto propozycja w tym tygodniu dla naszych najmłodszych tancerek. Przesyłamy Wam ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu - podstawowe ćwiczenia techniki tańca klasycznego (baletu). Powtarzajcie wielokrotnie każde ćwiczenie – nawet codziennie!
Zacznijcie od razu - może razem z mamą lub siostrą?

 

#gitara

#Voice

Spróbujemy rozpocząć nasza dalszą współprace za pośrednictwem strony internetowej Pałacu Młodzieży. Na stronie będą zamieszczone tytuły i teksty piosenek do opracowania oraz linki do stron, na których znajdują się proponowane utwory. Jeżeli będę miał sprawdzone i  gotowe podkłady,  aby ułatwić korzystanie z nich będę je wysyłam bezpośrednio na wasze skrzynki mailowe. Dlatego proszę wszystkich uczestników zajęć o przesłanie na mój numer telefonu waszych adresów mailowych.

Ponieważ były problemy z opanowaniem niektórych tekstów na pamięć proponuje aby w tym tygodniu nauczyć się i utrwalić w pamięci  pozostałe zwrotki piosenek: "Autobiografia", "Over the rainbow", "Pięknie żyć", "Rebeka", "Szyba". Wszystkie utwory i ich wersje znajdziecie na stronie You tube, natomiast dopasowane do waszych możliwości podkłady będę wysyłał bezpośrednio na skrzynki mailowe. W razie pytań czy wątpliwości piszcie do mnie na mój prywatny numer telefonu lub adres mailowy
pozdrawiam
Dorian Makowski 

#tancerki zespołów DOMINUTKI I, DMT JUNIORS i DMT!!!

Specjalnie na Dzień Mamy

Zainspirowane obrazem Zofii Stryjeńskiej tancerki Zespołu Tańca Współczesnego DMT Juniors wypatrują wspólnych, roztańczonych chwil. Z okien Pałacu Młodzieży tych chwil wypatruje Gość Honorowy zespołu, któremu bardzo dziękujemy za udział w zdjęciowej zabawie. WYPATRUJEMY!!! c.E. & DMT Juniors

 

Najmłodsze tancerki i tancerze cioci Eni /grupy rytmiki, Małe DOMINUTKI i DOMINUTKI/ nie marnują czasu! "Ponieważ #zostajemywdomu przenieśliśmy się w czasie ....prosto do pracowni E. Degasa. Było wspaniale!"

  • Zdjęcie: 1.jpg
  • Zdjęcie: 3.jpg
  • Zdjęcie: 2.jpg

 

Przypominam i zachęcam do realizacji ćwiczeń i zadań tanecznych, które przesłałam Wam i Waszym Rodzicom! Wybierajcie ćwiczenia, powtarzajcie te bardziej ulubione albo te, których bardzo nie lubicie. Oczekujcie nowych zadań - niespodzianek. Wsłuchujcie się w muzykę do naszych choreografii, utrwalajcie kroczki żebyście były gotowe do wspólnego wykonania kiedy spotkamy się w naszej sali 225. I koniecznie zachęcajcie rodziców do wspólnego wykonania chociaż jednego ćwiczenia. :) ciocia Enia

#taniec

Uwaga pałacowi tancerze! Czas na trening!!!
Pewnie już zatęskniliście za zajęciami baletu. Mamy rozwiązanie! Przesyłamy darmowy trening. Specjalnie dla Was poprowadzi warsztaty trener Aaron Marcotte z San Francisco! Wystarczy tylko wejść w link podany poniżej. To nic nie kosztuje! ;)
Mamy nadzieję, że Wasze pokoje zamienią się choć na chwilę w sale baletowe.
Udanej zabawy! Do zobaczenie wkrótce!

#Concentus

To propozycja warsztatów wokalnych ze światowej sławy zespołem Voces8. Prowadzone są po angielsku i francusku, ale tak prosto, że każdy bez znajomości tych języków sobie poradzi. Zespół Voces8 prowadzi codziennie o godz. 15.00 warsztaty na żywo za pośrednictwem Fb. Trzeba po prostu polubić ich stronę  i obserwować :)

Przygotowałam dla uczestników zajęć wokalnych kilka ćwiczeń rozśpiewujących, dobrze znanych moim uczniom, mam nadzieję, że zachęcę Was do wspólnego muzykowania. Znajdziecie tam trzy proste wprawki wokalne i Wasz ulubiony kanon Bim- bam :) W ramach powtórki nagrałam również partię sopranu i altu kilku utworów; Do dziewki, La Tricotea oraz Lo how a rose e'er blooming. Dajcie znać jak Wam się pracuje w ten sposób! Pozdrawiam :))) Patrycja Cywińska-Gacka

 



do gorydo gorydo gorydo gory


#teatr

Uczestnicy zajęć teatralnych z Teatru „3 PO 3”,  Warsztatów Twórczych oraz Studia Mistrzów Słowa, w ramach zajęć zdalnych przygotowali własne interpretacje wierszy Bożeny Piergi. Zostały one  sfilmowane samodzielnie przez wykonawców aparatami telefonicznymi.  Film jest zatem efektem pracy młodych artystów z Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy, którzy odczuli potrzebę twórczego działania na wielu płaszczyznach.

#Galeria "Pałac"

Serdecznie witam wszystkich w przedświątecznej odsłonie. Tym razem chciałbym zwrócić się do uczestników moich zajęć z propozycją nadsyłania swoich prac wykonanych na wcześniej zaproponowane tematy, celem zorganizowania ekspozycji prac w internetowej "Galerii Pałac". Wszystkie osoby chcące "podzielić się" swoimi dziełami zachęcam do przesłania ich na mój adres: t.karcz62@wp.pl. Prace należy opisać w następujący sposób: imię i nazwisko,wiek oraz nazwa grupy, do której autor uczęszcza.Ekspozycja będzie tworzona systematycznie w zależności od zainteresowania tematem, oraz jakości nadesłanych prac. Przy okazji pragnę złożyć wszystkim rodzicom oraz dzieciom zdrowych, spokojnych, pełnych miłości oraz pogody ducha ŚWIĄT ZMARTWYCHWSTANIA PAŃSKIEGO.

#fotograficzne zabawy kwarantannowe

#Klubu Rozwijania Aktywności Dziecięcej "Promyczek"

Kochani uczestnicy Klubu „Promyczek”, w związku z zamknięciem szkół i placówek w najbliższym czasie nie będziemy się widywać w Pałacu.  Dostosowując się do sytuacji, proponuję spotkania wirtualne. Przesłałam już Wam (lub Waszym Rodzicom) e-maile, w których zawarłam propozycje zabaw/ćwiczeń, konkursu plastycznego i zdjęcia z instrukcją wykonania pracy plastycznej. Osoby mające problem z odbiorem poczty, proszę o kontakt telefoniczny.
W tym miejscu dziękuję Rodzicom za możliwość pośredniczenia w naszych spotkaniach i liczę na Państwa współpracęJ (myślę tu o Rodzicach dzieci najmłodszych).
Dzieciaki, w następnych mailach zamieszczać będę kolejne inspiracje.  Mam nadzieję, że moje propozycje spodobają się Wam i zaangażujecie się tak samo jak podczas zajęć w PałacuJ. Zdaję sobie sprawę z nadmiaru obowiązków wynikających z przeniesienia nauczania do domu, mam jednak nadzieję, że nasze spotkania będą miłym urozmaiceniem codzienności, sposobem na rozwijanie pasji i odskocznią od zajęć szkolnych. Może będzie to również okazja do wspólnej rodzinnej zabawy, czego gorąco życzę i Dzieciom, i Rodzicom!
Oczywiście liczę, że nie będzie to kontakt jednokierunkowy. Wyczekuję wiadomości od Was, zdjęć, prac plastycznych czy filmików dokumentujących wasze twórcze poczynania .
Z pozdrowieniami! Anna Mordyl-Charczyńska

 

#zajęcia psychoruchowe dla dzieci i młodzieży z dysleksją

#plastyka

Sobota 23.05.2020r.
Grupa 1
Temat: „Las i ogród w słoiku zaklęty”

Zagadnienie plastyczne: kompozycja wmontowana w przestrzeni ograniczonej, zamkniętej. Dno dużego słoika należy wyłożyć na przemian dwoma warstwami masy solnej i dwoma warstwami ziemi. Następnie według własnego upodobania utykamy i wykładamy wnętrze słoja dowolnymi elementami: gałązki, patyki, kamienie, suszki kwiatów, kory, drobne barwne akcenty – np. elementy z tworzyw sztucznych. Jeden słój pod tytułem „Las” drugi „Ogród” odstawiamy na półkę aby stamtąd cieszyły nasze oczy.

Grupa 2
Temat: „Mój ogród botaniczny – komiksowy zielnik”
Zagadnienie plastyczne: modułowy podział tych samych elementów o zróżnicowanej budowie. Kontrast kształtów.
Kartę A3 dzielimy tak aby powstał segment z kilkoma półkami o różnej konfiguracji. Następnie w każdą z tych półek wrysowujemy ołówkiem, cienkopisem różne znane nam i nieznane rośliny. Każda z półek ( 4 – 5 ) ma się wyróżniać odmiennym zestawem roślin. Po narysowaniu należy rośliny lekko podbarwić kredkami. Rodzaje i kształty roślin można zaczerpnąć np. z katalogów przyrody – rośliny prawnie chronione.

Sobota 16.05.2020r.
Grupa 1
Temat: „Skrzydlata Polska - Biebrza”, wykończenie plakatu.
Zagadnienie plastyczne: zakładanie koloru oraz opracowanie liternictwa w plakacie.
Na bieżących zajęciach dopracowujemy i wykańczamy temat „Biebrza”. Zwracamy uwagę na staranność i precyzję wykonania. Kto skończy wcześniej wraca do szkicownika, rysując sylwetki członków rodziny w ruchu w różnych pozach.

Grupa 2
Temat: „Ojczysty, macierzysta”
Zagadnienie plastyczne: układ literniczy na barwnym podkładzie. Kontrast form i korelacja symboliki.
Kartę A3 dzielimy na połowę. Dwa powstałe pola zamalowujemy cienko rozlewającymi się kolorami. Na jednym polu stosujemy gamę barwną, która kojarzy się wam z macierzyństwem. Na drugim gamą kojarzącą się z ojcostwem. Malujemy farbą akrylową lub akwarelą. Po całkowitym wyschnięciu nanosimy na te dwa pola odpowiednie wyrazy: ojczysty, macierzysta. Układ liter dowolny czarną pastelą. Litery drukowane, duże o grubych elementach. Oceńcie i porównajcie zgodność waszej pracy z zadanym zagadnieniem plastycznym.

Sobota 09.05.2020r.
Grupa 1
Temat: „Skrzydlata Polska - Biebrza”
Zagadnienie plastyczne: konkurs na plakat – pomysł, symbolika, synteza
Biebrzański Park Przyrody nad rzeką Biebrzą został dotknięty wielką tragedią. W ptasim raju największej ostoi ptactwa w Europie szalał niedawno olbrzymi pożar. Spróbujcie zaprojektować i wykonać plakat, który powie nam coś o ptasiej stolicy i wskaże problemy tej polskiej przyrodniczej perły. Po wykonaniu serii luźnych projektów na małych formatach przenieście i rozrysujcie najlepszy na karcie A3. Następnie w technice malarskiej lub pasteli opracujcie kolorystykę syntetycznie potraktowanego zamysłu. W plakacie umieszczamy w dobrym kompozycyjnym miejscu tytuł: Skrzydlata Polska – Biebrza.
Galeria Pałac czeka na wasze projekty!

Grupa 2
Temat: „Uskrzydleni – komiks”
Zagadnienie plastyczne: projektowanie form o cechach przeciwstawnych. Przekształcanie tego co ociężałe i powolne w to co lotne i zwinne.
Wyselekcjonujcie wśród znanych wam przedstawicieli świata zwierząt takie, które ze swej natury są ociężałe, nieruchawe, powolne. Na przykład : ślimak, żółw itp. Na karcie podzielonej na 5-6 pól rozrysujcie te postaci kolejno w tych polach, tak aby były to stworzenia uskrzydlone, energiczne.
Na przykład „ślimak - superekspres, miś koala – pędziwiatr” itp.
Technika wykonania: rysunek, ołówek, cienkopis.

Sobota 02.05.2020r.
Zadanie dla obu zespołów
Temat: „Scenka na kartonie po butach”
Zagadnienie plastyczne: wykonanie makiety sylwetek rysunkowych postaci z pracowni plastycznej – rekonstrukcja.
Pracownia plastyczna to my to wy to mała wspólnota ludzi – uczestników w niej działających. Myślę, że trochę się stęskniliśmy do fizycznej obecności aby móc razem znów tworzyć. Proponuję zrobienie makiety wykonanej z sylwetek postaci z naszej pracowni osadzonych na pudle po butach ustawionym dnem do góry.

  1. Na sztywnej karcie z bloku rozrysowujemy cienkopisem kilka postaci – sylwetek znanych nam osób z pracowni, zakończonych stopką do przyklejenia.
  2. Sylwetki (o wys. ok. 10 – 12 cm) wycinamy i nanosimy na odwrocie ten sam rysunek.
  3. Scenkę na pudle przed przyklejeniem sylwetek można okleić elementami, które kojarzą się z plastyką np. etykietki zdjęte z tubek farb lub z pasteli, zużyty pędzelek, ołówek itp. Warunek: dobry, mocny klej.Ps. Podaję tutaj ideę tematu w zarysie. Szczegóły można dopytywać zawsze w dniu zajęć. Tel. kom. 509 575 154

Sobota 25.04.2020r.
"Design ze smakiem – mój pokój mój azyl"
Zagadnienie plastyczne: „Funkcjonalność a wyobraźnia, wygoda i ergonomia*”
Technika wykonania dowolna lub łączona: rysunek, malarstwo, kolaż
Przykłady identyfikacji przestrzeni:
- pokój w leśnym klimacie
- w pokoju jak w ogrodzie
- pokój na skalnej przełęczy
- pokój w morskich głębinach przy rafie koralowej
Pokój wykreślony w perspektywie zbieżnej na karcie A3. Ściana czołowa i odchodzące z jej narożników krawędzie ścian bocznych podłogi i sufitu do narożników kartki. W tak schematyczną wizualizację przestrzeni pokoju wprowadzamy wszystkie elementy swojego „dizajnu” – projektu np: rysunki, fototapety na ścianach i suficie. Aby przestrzeń pokoju była wyrazista i czytelna projektujemy w nim tylko kilka (trzy, cztery) projekty podstawowych mebli. Przykładowo łóżko jak półka skalna, łódka lub szałas w lesie, krzesło też oryginalnie zaprojektowane, a stół lub biurko w kształcie półwyspu, drzewka bonsai, akwarium, itd., itp. A może macie jakiś inny sposób realizacji tego tematu?
Ps. Pamiętamy o prowadzeniu szkicownika.

Kolejne zadanie

Sobota 04.04.2020
„PISANKI-PRZYLEPIANKI”
Na grubym brystolu lub tekturce precyzyjnie wykreślamy kształty jaj różnej wielkości – zawsze większej od naturalnego (około 6 – 8 sztuk). Regularną elipsę lekko zwężamy z jednego końca. Dokładnie wycinamy owalne szablony. Wnętrze płaszczyzny szablonów zagospodarowujemy zgodnie z własną pomysłowością i fantazją – ornamentami roślinnymi, geometrycznymi itp. Stosujemy motywy kojarzące się z wiosną i świętami Wielkanocy. Technika wykonania dowolna – wycinanka, malarstwo, rysunek. Zestaw płaskich pisanek różnej wielkości przyklejamy skrawkiem dwustronnej taśmy np. na kuchennych szafkach lub na lodówce. Nastrój świąteczny gwarantowany. Możliwie Wesołych Świąt życzy Wam Pan Zbyszek.

Ogłaszam konkurs dla obu moich grup uczęszczających na zajęcia w sobotę.
Temat konkursu brzmi  „Widok z okna”. Może to być widok ( w rozumieniu pejzaż ) zarówno z waszego domowego okna jak też z jakiegokolwiek innego okna. Ważne aby to był pejzaż z rodzaju kompozycji otwartej, ukazujący przestrzeń w kilku planach. Zadanie polega na tym aby przedstawić plan pierwszy – najbliższy oraz drugi i dalsze, aż możliwie po horyzont. Złudzenie głębi w obrazie otrzymamy stosując barwy ciepłe na pierwszym i odpowiednio skalę barw zimnych na dalszych planach, poczynając od dolnej krawędzi kompozycji. Zadanie wykonujemy w technice pasteli. Wszystkie wasze prace zaprezentujemy w Galerii Pałac. Należy dostarczyć dwie - trzy prace na pierwsze zajęcia w pracowni. W załączeniu przykładowe potraktowanie tematu stworzone przez waszego nauczyciela. Proszę w dwie najbliższe soboty zasiąść do wykonywania powyższego zadania.
Ps. Do szkicownika zaglądamy w każdym możliwie wolnym terminie rysując postaci i zestawy przedmiotów najbliższego otoczenia. Kolejne zadanie otrzymacie tą samą drogą. Powodzenia!
Zbigniew Jastrowski – Pałacowe Centrum Wyobraźni

#plastyka

Zadania rysunkowe i przestrzenne do wykonania (2 instrukcje na planszach w pdf) dla uczestników grup pani Weroniki Gozdek oraz regulamin konkurs na Lapbooka dla chętnych.

#plastyka

Propozycje dla grup pana Tomasza Karcza.

Serdecznie witam ponownie.
Pragnę zachęcić tym razem uczestników moich „starszych grup plastycznych” do zapoznania się z dwoma bardzo ciekawymi tekstami przybliżającymi sylwetkę oraz credo twórcze artysty malarza Janusza Kaczmarskiego. Materiały te posłużyć mogą jako doskonałe uzupełnienie rozpoczętej przez nas pracy nad tematem „Jestem malarzem realistą”.      

 

#Dziecięca Akademia Sztuki

Uwaga Mali i Duzi uczestnicy Dziecięcej Akademii Sztuki i ich rodzice! Mamy dla Was propozycję aktywnego spędzenia czasu! Przekonacie się, że trening może być świetną zabawą! Oto kilka prostych ćwiczeń, które możecie wykonać w domu. Uruchomią one Wasze mięśnie a także dostarczą Wam mnóstwo uśmiechu i satysfakcji! Kto z Was się podejmie sportowego wyzwania?"

Wiosenne inspiracje – aktywność ruchowa.
Wiosenne zabawy i inspiracje do aktywności ruchowej z pewnością wspaniale wypełnią Wam wolny czas. Odpowiednia porcja ruchu wpływa korzystnie zarówno na zdrowie jak i samopoczucie dzieci. Wiosną więcej ruchu dla maluchów. Na pewno każdy z Was potrafi ćwiczyć z różnymi przyborami. Czas na aktywność ruchową z przyborem nietypowym. Zobaczcie sami – zachęcam do obejrzenia filmu.


 

Pałac Młodzieży w Bydgoszczy - aktualizacja 28-05-2020